Antikvaari

Jatkuvat markkinointikampanjat uutiskirjeissä ja sosiaalisen median kanavissa

Antikvaarin uusi ilme

Antikvaari on yli 20 vuotta toiminut verkkopalvelu, joka tarjoaa antikvariaateille alustan tuotteidensa myyntiin. Valikoimasta löytyy peräti yli 1,5 miljoonaa kirjaa, cd- ja dvd-levyä, peliä ja muita tuotteita kuten julisteita.  Palvelun visuaalinen ilme oli ajan myötä alkanut kaivata uudistamistajo kärsinyt hieman vuosien saatossa ja vaati uudistamista, mutta samalla oli tärkeää säilyttää Antikvaarin alkuperäinen sama henki ja tunnistettavuus. Visuaalisen uudistustyön Työssä lähtökohdaksi valittiin otettiin A-kirjain, josta muotoiltiin luotiin Antikvaarille tunnistettava merkki ja tunnistettava logo. Värimaailma pohjautui aiempaan ilmeeseenseurailu vanhaa, mutta sitä laajennettiin ja modernisoitiin.

Mitä tehtiin?

  • Brändi
  • Digimarkkinointi
  • Graafinen suunnittelu
  • Käyttöliittymäsuunnittelu (UX)
  • Logo
  • Ohjelmointi
  • Somemarkkinointi
  • Verkkosivut
  • Visuaalinen ilme

Antikvaarin käyttöliittymä ja visuaalinen suunnittelu

Antikvaarin verkkosivut uudistettiin teknisesti kokonaisvaltaisesti. Loopy osallistui sivustouudistukseen auttamalla käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen suunnittelussa. Työ eteni vaiheittain: ensin palvelu purettiin osiin ja elementeiksi, minkä jälkeen jokaiselle sivulle laadittiin oma rautalankamalli.

Markkinoinnin toteutus palveluna

Uudistusten valmistuttua Antikvaarille luotiin markkinointikonsepti ja kattava toteutussuunnitelma. Suunnitelma sisälsi verkkosivustolla toteutettavia kampanjoita, kuten Black Friday -kampanja sekä erilaiset teema-kampanjat, joiden näkyvyyttä vahvistettiin uutiskirjeiden ja sosiaalisen median kanavien kautta. Lisäksi toteutimme kohdennettua maksettua mainontaa sekä Metan että Googlen alustoilla.

Koska myytävien tuotteiden määrä on erittäin suuri markkinointisuunnitelmassa oli tärkeää huomioida, ettei yksittäisiä tuotteita voida markkinoida manuaalisesti. Ongelma ratkaistiin hyödyntämällä tuotekatalogeja, joiden pohjalta markkinointia kohdennettiin selkeästi määriteltyjen konversiotavoitteiden mukaisesti, Tällä hetkellä klikkauskohtaiset hinnat ovat vain muutamia senttejä, ja konversiot toteutuvat alle euron kustannuksella.